
Menselijke schedel en botten gevonden in de Agnietenstraat
NieuwsGOUDA • Tijdens graafwerkzaamheden in de Agnietenstraat zijn enkele botten en een schedel gevonden. Het gaat om menselijke resten uit een oud pestkerkhof.
Medewerkers van de aannemer zijn in de Agnietenstraat bezig met voorbereidingen op toekomstige werkzaamheden. ‘Vooraf aan onze werkzaamheden was bekend dat we resten zouden kunnen aantreffen in de grond’, vertelt een van de medewerkers. Op de plek is daarom dagelijks een archeoloog aanwezig.
De skeletresten zijn opgegraven op de plek achter het voormalige Sint-Magdalenaklooster dat in 1613 in gebruik werd genomen als Pesthuis, schrijft historicus Paul Abels op X. ‘Mogelijk dus de restanten van een pestlijder’.
Later meer.






















