Logo goudsepost.nl


Binnenkort zijn de duurzame auto´s van Picnic een vertrouwd gezicht in het Goudse straatbeeld. Foto: PR
Binnenkort zijn de duurzame auto´s van Picnic een vertrouwd gezicht in het Goudse straatbeeld. Foto: PR

Online supermarkt Picnic nu ook in Gouda

Het was al langer bekend, maar binnenkort rijden er tientallen duurzame bezorgwagentjes van online supermarkt Picnic rond in Gouda, Reeuwijk en Waddinxveen om boodschappen te bezorgen.

Gouda/regio - Vanaf vandaag kunnen toekomstige klanten de app downloaden en zich inschrijven. Over ongeveer anderhalve maand rijden de duurzame, elektrische wagentjes voor het eerst uit om de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs aan huis te bezorgen. Gouda, Reeuwijk en Waddinxveen zijn de eerste steden die vanuit het nieuwe distributiecentrum in Diemen worden beleverd. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat eerder al van start ging in steden als Amersfoort, Utrecht, Vlaardingen, Leiden, Delft, Schiedam, Rotterdam en Den Haag.
De innovatieve websuper gaat op de hub (overslagpunt) aan de Zwolleweg op de Goudse Poort van start met 10 bezorgwagentjes en 30 bezorgers. Over een jaar moet dit gegroeid zijn naar 20 bezorgwagentjes en 60 bezorgers. "Door eerdere lanceringen weten we inmiddels dat er veel belangstelling is in steden waar we starten," aldus mede-oprichter van Picnic Michiel Muller. "Hoe eerder mensen de app downloaden en zich inschrijven, hoe eerder ze aan de beurt zijn."
Picnic is inmiddels begonnen met het werven van personeel in Gouda. Geïnteresseerden die als runner aan de slag willen gaan, kunnen zich nog aanmelden.
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto's, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Voor meer informatie en inschrijven zie www.picnic.nl/runner

Marianka Peters
Reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox