Logo goudsepost.nl


Ouderen in Bloemendaal zijn boos dat de bushaltes zijn opgeheven. Foto: Marianka Peters
Ouderen in Bloemendaal zijn boos dat de bushaltes zijn opgeheven. Foto: Marianka Peters

Goudse ouderen boos op Arriva

Gouda - Henk Krol, lijsttrekker van 50PLUS, is maandagmiddag 13 februari in Gouda. Hij praat daar met ouderen die boos zijn over het opheffen van bushaltes in de wijk Bloemendaal.

Henk Krol doet dat samen met Willem Bakx, fractievoorzitter van 50PLUS in de Provinciale Staten van Zuid-Holland. Ed de Lange, fractievoorzitter van Gouda's 50+partij is eveneens aanwezig. Om 16.00 wordt verzameld aan de Vuurdoornlaan/De Heester. Veel Goudse ouderen zijn boos op busonderneming Arriva. Door het opheffen van diverse haltes in hun wijk is het voor veel ouderen en mensen die slecht ter been zijn, moeilijk tot nagenoeg onmogelijk om met het openbaar vervoer hun bestemming in Gouda te bereiken. Ook het nabij gelegen Medisch Spectrum is niet meer bereikbaar met openbaar vervoer. In een reactie stelde de gemeente dat ze dan maar met de Groene Hart Hopper of Vervoerspunt Gouda moeten gaan.

De lokale Gouda's 50+ partij heeft zich het lot van de Goudse ouderen aangetrokken en bij Arriva om opheldering gevraagd. Arriva stelt dat door bij de lijnen 1 en 4 diverse haltes te sluiten, de lijnen korter en sneller en dus efficiënter worden gemaakt. Gouda's 50+ partij heeft de zaak aangekaart bij de landelijke 50Plus partij. 50PLUS pakt de zaak op omdat het opheffen van bushaltes niet alleen een probleem is in Gouda. Ook elders in het land worden ouderen de dupe van dit soort maatregelen. ""Het is toch schandelijk dat ouderen de dupe zijn van aanpassing van buslijnen om financieel-economische redenen. En laat Arriva zich nu niet verschuilen achter de provincie die over de concessies gaat. Zij hebben een eigen verantwoordelijkheid tegenover hun klanten," aldus Henk Krol.

Op 13 februari om 16.00 uur praten Henk Krol, Willem Bakx van 50PLUS en Ed de Lange van Gouda's 50+ partij met gedupeerden die door het opheffen van de haltes in hun buurt veel verder moeten lopen.

Marianka Peters
Reageer als eerste